NederlandsEnglishFrançaisDeutschItalianoEspañol

De Telegraaf, Framing én virus-waanzin

Het knaagt..
Waarom die drie samen?
Pleegt Viruswaanzin framing middels De Telegraaf?
Of pleegt De Telegraaf framing middels viruswaanzin?

Oordeelt u zelf.

Het eerst-gepubliceerde verhaal van De Telegraaf:

De tweede foto toont ineens, een andere titel:

Noemt men dit framing?
Wat betekent framing eigenlijk?

Wie een frame gebruikt, probeert via woorden, en de beelden en gevoelens die ze oproepen, de manier waarop anderen naar de werkelijkheid kijken te beïnvloeden (Wikipedia).
In dezelfde tekst stond ook dit: Onder meer in de politiek, de journalistiek en de reclame wordt van framing bewust gebruikgemaakt.

Ik stel u de vraag: Wordt hier door De Telegraaf geframed?

‘Viruswaanzin’ roept op zondag toch te demonstreren op Malieveld.
Dit desondanks het verbod door de gemeente.
Deze titel was dan ook gepubliceerd voor of tijdens de demonstratie.

‘Viruswaanzin’ roept op tot ‘liefde en geduld’.
Was dit de titel die online stond nadat duidelijk werd wat de eindtijd van de demonstratie was?
Of stond deze titel online toen de demonstratie nét begonnen was?

Er zijn uiteraard mensen die zichzelf het volgende bedenken:
– wat wordt het weer vanmiddag, staan wij de rest van de middag nog droog?
– surf via Google naar de NS om te kijken of er nog een trein zal rijden
– even kijken wat er allemaal over de demo bekend is
– informatie over wetten nazoeken in verband met de demonstratie
– misschien vind u als vrouw zijnde de demo zo saai, dat u online lingerie gaat bestellen
– of als man zijnde, is mijn favoriete kroeg geopend?

U kunt het zo gek niet bedenken of de Smartphone wordt erbij gepakt.
Middels dit krachtige medium, heeft u in korte tijd informatie gevonden.
Een hoop mensen krijgen bij het surfen: suggesties.
Het gemak dient de mens, zeggen ze. Jammerlijk!
Ooit interesse getoond in De Telegraaf?
Bij hen ben ik vroeger toevallig 6 jaar krantenbezorger geweest.
Met interesse doel ik op online.
Als u ooit een artikel gelezen heeft op hun site, zult u af en toe suggesties krijgen.

Vooral als u de locatie aan heeft staan en Google herkent dat u op het Malieveld heerlijk ligt te picknicken, of wanneer u als ‘brave’ burger de Covid-19 ingebouwde trace-functie ingeschakeld heeft staan op uw smartphone of tablet.
Als u in die situatie gaat surfen op het internet, is de waarschijnlijkheid dat u de titel ergens voorbij ziet komen groot.

En laat De Telegraaf daar nou net van willen profiteren.
Ten slot van rekening betalen hun veel geld aan derden om vooraan te mogen staan met hun informatie.
Dan kunt u zichzelf afvragen: Pleegt De Telegraaf opzettelijk framing?

Als u daar stond en wist dat u toch mocht demonstreren, maar misschien niet tot hoe laat, kan het u een aanmoedigend gevoel gegeven hebben.
Als u niet wist dat er toch gedemonstreerd mocht worden, kan het nét dat zetje in de rug geweest zijn om toch te gaan bijvoorbeeld.
Maar…

Als u aldaar te horen krijgt dat de demonstratie duurt tot half twee, gaat u dit misschien nachecken op internet.
Typt u dán een META-keyword in, of een woord betrekkende de demonstratie, verschijnt misschien ineens De Telegraaf met zijn (nieuwe) titel.
Viruswaanzin roept op tot liefde en geduld.
Dan kunt u denken: wil ‘viruswaanzin’ dat wij hier liefdevol en geduldig blijven demonstreren?
Of, indien u erger in de zin had, wilt ‘viruswaanzin’ misschien dat u zich rustig behoud én blijft op het Malieveld?

Er word her en der gezegd dat niet duidelijk was aangegeven of de demonstratie mocht doorgaan, en zo ja tot hoe laat.
Indien men dan op internet gaat kijken, werd/wordt men mogelijk door De Telegraaf aangetrokken.
Dit kan zijn dat u eerst een andere titel zag en nu ziet dat het een ‘nieuw artikel’ is.
Kan ook zijn dat de titel uw aandacht trekt omdat u een hoop mensen ziet weg gaan.

Kortom, weer allerlei scenario’s mogelijk.
Waar De Telegraaf met veel plezier op in speelt.

…probeert via woorden, en de beelden en gevoelens die ze oproepen, de manier waarop anderen naar de werkelijkheid kijken te beïnvloeden…

Er worden flink wat belastingcenten uitgegeven aan framing.
Hiervoor werken wij Nederlanders.
Om belasting te betalen, wat vervolgens voor framing en MKUltra-achtige projecten word gebruikt.

Wist u dat de publieke omroep bijvoorbeeld in 2020 1,048 miljard Euro kost?
Dat is omgerekend 2,3 miljoen per dag.
Ten tijde van het schrijven van dit artikel waren er 17.422.758 mensen.
Omgerekend kost het elke inwoner van Nederland ruim 60 Euro per dag!

U betaalt voor uw eigen framing!

Vind u dit artikel leuk, interessant of leerzaam?
Deel het zo veel mogelijk.

Geschreven door Ferry Mahler.

Hoppa

5 3 votes
Artikelbeoordeling
Subscribe
Abonneren op
3 Reacties
meest gestemd
nieuwste oudste
Inline Feedbacks
View all comments
Jeanbob

60 euro per NL’er per dag lijkt me niet:D Maar elke cent is iig nog teveel..:P

Bart

Jamer dat er van het cijferwerk niets klopt.

Doe normaal…en  DRAAG HET UIT!

THIERRY BAUDET'S NIEUWE BOEK

POLITIEK VAN HET GEZOND VERSTAND

Van: Thierry Baudet

24,95 bij Succesboeken

Laatste nieuws

EURODYNAMYCA

Van: Jean Wanningen

19.95 bij succesboeken.nl

Gerelateerde berichten

DE BILDERBERGS CONFERENTIES

Van: G.Aalders

22,50 bij Succesboeken
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x