NederlandsEnglishFrançaisDeutschEspañol

32-jarige arts op IC half uur na Pfizer-BioNTech vaccinatie

32-jarige arts op IC na vaccin

Het ministerie van Volksgezondheid van Mexico verklaart dat een 32-jarige arts, die het COVID-19-vaccin van Pfizer-BioNTech ontving, binnen een half uur in het ziekenhuis is opgenomen op de intensive care van gespecialiseerd ziekenhuis dat is verbonden aan het Mexicaanse Instituut voor Sociale Zekerheid in de staat van Nuevo León. Hij kreeg binnen een half uur na het toedienen huiduitslag, toevallen, verminderde spierkracht en ademnood.

De diagnose is encefalomyelitis (ontstekingen in hersenen en ruggenmerg, die gepaard gaan aan spierpijn). (bron)

Encefalomyelitis (of ME/cvs) veroorzaakt ontstekingen in hersenen en ruggenmerg, die gepaard gaan aan spierpijn. Het is een heel complexe ziekte die gevolgen heeft voor het functioneren van de hersenen alsook voor diverse andere lichamelijke systemen, zoals het immuunsysteem en het cardiovasculair systeem (hart en bloedcirculatie), de energievoorziening en de hormoonproductie.

 

 

Het is de eerste persoon die tot nu toe encefalitis heeft ontwikkeld na de toediening van het vaccin.

Gezondheidsautoriteiten vertegenwoordigd door het directoraat-generaal Epidemiologie en het National Center for the Health of Children and Adolescents (Censia) onderzoeken de zaak samen met het Mexicaanse Instituut voor Sociale Zekerheid (IMSS), volgens het ESAVI-protocol: zogenaamd toerekenbare gebeurtenissen aan Vaccinatie en Immunisatie, opgericht door de Federale Commissie voor de Bescherming tegen Sanitaire Risico’s (Cofepris).

De arts wordt geobserveerd en behandeld door specialisten in kritische geneeskunde om de gepresenteerde hersenontsteking te verminderen. Intensieve gespecialiseerde behandeling op basis van steroïden en anticonvulsiva zal het risico op gevolgen blijven verminderen.

De zorgen over de vaccins worden groter en groter. Nog geen week na het beginnen met toedienen van het vaccin, vallen er al slachtoffers en ook is niet bekend wat dit vaccin op langere termijn met een persoon doet.

Bron:
https://www.forbes.com.mx/hospitalizan-a-doctora-de-nl-por-reaccion-a-vacuna-contra-covid-19/
Officiële mededeling Mexicaanse overheid:
https://www.gob.mx/salud/prensa/001-la-secretaria-de-salud-estudia-el-caso-de-la-medica-que-presento-una-reaccion-clinica-posterior-a-la-vacunacion-contra-la-covid-19
(In Chrome rechts klikken en “Vertalen naar Nederlands” als u geen Spaans spreekt.

Zie ook:

Vier ouderen overlijden vrijwel direct na het nemen van vaccin

41-jarige Portugese zorgmedewerker plotseling dood na Pfizer vaccin

Interessant? Like en deel dit geluid! Reageer en hou het netjes en respectvol.

Subscribe
Abonneren op
guest
Mag uw echte naam zijn of een pseudoniem
Niet verplicht
1 Reactie
oudste
nieuwste meest gestemd
Inline Feedbacks
Zie alle comments

We hebben uw hulp hard nodig

Laatste nieuws

NederlandsEnglishFrançaisDeutschEspañol
1
0
Laat jouw mening horen maar houdt het netjes!x
()
x